integlasklart.blogg.se

En blogg med mina funderingar kring idéer och åsikter i samhället. Allt är inte glasklart.

Tanke #1 Allt är inte glasklart

Kategori: Välkommen

Jag har ett problem. Jag ser alltid flera olika sidor av saker. Vet ofta vad jag tycker, men förstår samtidig varför andra tycker precis tvärtom. Detta gör att det är svårt för mig att veta vem som egentligen har rätt. Jag eller dem. Ibland är det lättare, ibland är det svårare, att vara helt bergsäker på var man står i en fråga.
 
Det är fascinerande hur allt kan vara så komplext. Det finns för- och nackdelar med allt. Alla har olika idéer om hur det perfekta samhället ser ut. Jag har mina och du har dina. 
 
Den här bloggen kommer handla om mina funderingar kring aktuella frågor. Min sanning. Jag tål att ifrågasättas. Alla tycker inte likadant, och jag respekterar det. Det är viktigt att man hela tiden ifrågasätter, annars kommer samhället aldrig att förbättras. Min mänsklighet gör att jag kan ha fel. Ingen kan se alla sidor förutom Gud. Det här är en blogg om vilka sidor jag ser.  
Kommentera inlägget här: